Finalna verzija WebGL-a
|
Khronos grupa je na GDC-u (Game Developers Conference) predstavila finalnu verziju specifikacije WebGL-a 1.0 .
Za sada WebGL službeno podržavaju Mozilla, Google, Opera i Apple dok Microsoft ne.
Specifikacija je besplatna i omogućava hardversku akceleraciju 3D grafike u brauzeru sa podrškom za HTML5.
WebGl 1.0 definira povezivanje JavaScripte i OpenGL ES 2.0 API-ja i radi na svim platformama.
Da bi WebGL funkcionisao, potreban je i odgovarajući brauzer, te dobra podrška drajvera.
Firefox 4.0 i Google Chrome 9 podržavaju WebGL, a tako i nadolazeće alpha verzije Safaria i Opere.
Google je razvio i ANGLE (Almost Native Graphics Layer Engine) koji koristi DirectX za WebGL čime omogućava rad WebGL-a i na hardveru koji nema dobru podršku za OpenGL.
Da bi ANGLE dobro funkcionisao potrebno je osvežiti DirectX.
Firefox ima mogućnost korišćenja ANGLE-a i OpenGL-a .
Kako bi ste proverili da li vaš brauzer koristi ANGLE ili OpenGL, u adresnu traku (URL) ukucajte about:support i pod Graphics možete da vidite šta brauzer koristi za WebGL.
U about:config možete promeniti webgl.prefer-native-gl u true da koristi direktno OpenGL driver (ako može) pa sa time možete i uporediti da li vam ANGLE ili OpenGL daju bolje performanse
Ako su driveri blokirani možda ćete morati postaviti webgl.force-enabled na true.
Developeri mogu kroz JavaScript direktno pristupati OpenGL klasama, te kombinovati 3D i HTML za vizualno bogate web stranice. Punu podršku za WebGL najavljuju brojne kompanije, među kojima su Nvidia i Qualcomm. Više informacija možete pronaći na službenim stranicama.
Glavni developer WebGL-a je Vladimir Vukićević poreklom iz Srbije.